Dates 2 remember...

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, June 4, 2009

my name is...

betapa penting nya kta dlm memilih nama anak ini...

{setiap bayi berhak mendapat nama yang baik. semasa memilih nama, setiap ibubapa hendaklah mementingkan keberkatan nama itu untuk anak mereka. alangkah ruginya jika nama yg dipilih hanya sedap didengar tetapi tiada maknanya, apa lagi jika ia membawa makna yang keji.
sabda Rasullullah s.a.w. : "di antara kewajipan seorang ayah kepada anaknya ialah mendidiknya dan memberi nama yang baik."
nama yang dipanggil di dunia ini akan dipanggil juga di Padang Mahsyar kelak.}
oleh itu, adakah kita sebagai ibubapa telah berjaya menjalankan tanggungjawab pertama kita iaitu menamakan anak dengan nama yang memberi erti yang baik?

nama anak saya :

AMMAR UZAIR

bermaksud,

Ammar : yang memakmurkan; yang kuat iman; yang lemah lembut dalam percakapan; nama sahabat.
Uzair : nama Nabi.


p/s : insyaallah saya dh menamakan ammar dengan nama yang baik...

4 comments:

Anonymous said...

kak dek..mana ko beli eh huruf2 tu??aku nk jugak..utk teto..hahahaha...

ok gila gedik..leh je tnya masa kat rumah tp aku takut terlupa..

-tee

Ein Auzai'y said...

Dedek...

Betul tue....penting nama tue sebenarnya...

NUR (CAHAYA) ADRIAN (NISBAH) AlYSSA (YANG DILINDUNGI ALLAH)

ADAM (NAMA NABI-WAKIL) AIDAN (BIJAKSANa DAN PENOLONG) MIKAEL (NAMA MALAIKAT)

alyyani said...

nurin : aaa nak gak beli huruf2 itu..

ammar uzair, combine name yg sedap. :)

elani makrai said...

tee :
yg ammar tue aku beli kt Twins Baby kt ngan tesco ampang. yg uzair beli kt tesco ampang. gerai2 tue..
heheee xper, membanyakkan comments aku hahaaa..

ein :
yup, sgt penting dan betul.
heheee siap tulis lagi maksud nama echa n adam.

alya :
hmmm jd alya cuba tgk kt kedai2 baby or tempat jual gift2. takot alya nk pegi smpi tesco ampang jauh sgt. tp klu saja jalan bole jer. n harga dia ok gak. x slh rm1.80 camtu la...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails